Retrofit

Het Retrofit tempo moet nog steeds omhoog: actie nodig voor slimme tachografen

Begin dit jaar meldden we op diverse plaatsen dat de retrofit naar de tweede generatie slimme tachograaf niet snel genoeg ging.
Inmiddels is er bijna een half jaar voorbij en laten cijfers van de RDW zien dat nog geen 10% van het wagenpark een retrofit heeft laten uitvoeren.

Het tempo moet daarom echt omhoog, want  vóór 31 december 2024 moeten nog tienduizenden transporteurs hun analoge of digitale tachograaf laten vervangen door een tweede generatie slimme tachograaf. Er zijn nu nog maar krap zes maanden beschikbaar om al deze voertuigen te retrofitten. En in die zes maanden zitten ook nog  de vakantiemaanden juli en augustus, waarin werkplaatsen een paar weken dicht zijn of minder personeel hebben.
Maak dus nu een afspraak, want na 1 januari is de EU onverbiddelijk en mag je niet meer internationaal rijden zonder de nieuwste tachograaf.

Als je een bedrijf hebt met minder dan 5 voertuigen kun je misschien denken: "Ach, voor die paar wagens van mij heeft mijn werkplaats wel tijd". Maar helaas is het zo dat er heel veel bedrijven zijn van deze grootte. En als die allemaal wachten tot het laatste kwartaal, dan kun je je voorstellen wat er gebeurt: dat gaat gegarandeerd mis.

Daarom nog een keer onze ernstige boodschap: transporteurs, maak nú een afspraak met jullie werkplaats. Voorkom dat je na 1 januari aan de kant wordt gezet omdat je de verkeerde tachograaf gebruikt.

LEES MEER OVER DE RETROFIT 

Of maak een afspraak met een VDO Werkplaats

Retrofit voor slimme tachograaf